Mint eddig is, egy Adobe Premierre és egy PhotoShopra lesz szükségünk. Verzió ezúttal is mindegy. Egyébként vannak más professzionális programok ahol két katintással lehet torkolattüzet csinálni, mint pl. a ParticleIllusion, de most nekünk azt kell használni, ami kéznél van. ;o)

Na vágjunk bele. Először is elemezzük a torkolattüzet. Ez a csőből csap ki, és az a plazmafelhő, ami a puskapor elégésekor keletkezik. Ez nagyon gyorsan megy végbe, csak egy villanást érzékelünk belőle. Annyira gyors, hogy legtöbb esetben csak egy kockára kerül rá. Azaz szerencsénkre elég csak egy kockára rábiggyeszteni.

Ez eddig rendben is van, de mégis mit tegyünk a képre? Én ezt úgy okoskodtam ki, hogy kivettem a tékából egy akciófilm DVD-t (esetemben a Szállítót) és kikockáztam. Majd kimerevítettem egy torkolattűznél, és jól elestem, hogyan is néz ki.
A dolog rém egyszerű. Van egy fehér paca, aminek a széle sárgás fényben dereng. Aztán ahogy a plazma terjeszkedik, apró kis lángnyelvecskék vannak a szélén.
Nosza, ilyet mi is tudunk! Elő a PhotoShoppal!

Kérjünk egy új lapot. 400X400-as RGB bőven elférünk. Legyen fekete a háttér. Aztán jöhet egy új réteg, hogy mégse a héttérre dolgozzunk. Festő színnek válaszunk 255/255/255-ös fehéret. Vegyük az ecsetet (Brush Tool) méghozzá egy Hard Round fejjel. Készítsünk egy szabálytalan körszerű pacát.

Aztán cseréljük kis az ecsetet 35 pixeles Soft Round fejre, és vegyünk rá egészen halvány sárgát. Én 253/255/250-et használtam. Ezzel finoman húzzuk körbe a fehér paca kontúrját.
Lám máris van egy ideális plazmánk. Csináljunk neki kis nyelvecskéket. Ehhez a Smudge Tool-t fogjuk használni. Ehhez a 13 pixeles Soft Round fejet válasszuk az ecsettárból. Ez olyan, mintha az újunkkal maszatolnák a friss festéket (így is néz ki az eszköz ikonja). A két szín határát kell megdolgozni vele. Húzogassuk ide oda, mintha cikk-cakkban mennénk körbe, és ha ügyesek vagyunk, végül egy ilyen torkolattüzet kapunk:



Na ez az alap. Ezt lehet tovább ragozni. A plazma felhő persze nem két dimeziós. Térben van kiterjedése. Ezért figyelni kell, hogy áll a fegyver. Pl. ha féloldalról látjuk, akkor oválisabb lesz. Aztán figyelni kell a fegyver típusára is. Érdemes a festés előtt tájékozódni, hogy milyen lángot csap az adott fegyver. De főleg mekkorát, mert könnyen túlzásokba lehet esni. Egy átlagos pisztoly egy tenyérnyinél nagyobb lángot nem szokott csapni. Legalábbis én így láttam a kockákon, mert a fegyverekhez amúgy nem értek.

Ha már nagyon megy a festés, akkor itt az ideje élesben is kipróbálni! A filmünkből azt a kockát, ahol elsül a pisztoly (meghúzzák a ravaszt + 1 kocka) Premiereből mentsük ki bmp fileba. Ezt a File/Export Timeline/Frame menüpontal tudjuk megtenni, vagy aki oda van a gyorsbillentyűkért a Ctrl+Sift+M-el is előcsalhatja az ablakot.
Az így kapott bmp-t nyissuk meg PhotoShopba. Nem kell megbotránkozni, ha csíkos a kép. A PhotoShop Filter/Video/De-Interlace? menüpontjával rögvest helyre rakhatjuk a dolgot. Aztán kérhetünk egy új réteget, és jöhet a jó begyakorolt torkolat tűz.

Előtte:


Utána:


Ha megvolnánk a kép manipulálásával, akkor már nincs más hátra, mint lementeni bmp-be (nem javaslom rámenteni, mert hátha mégse jó, és akkor kétszer kell dolgozni), és vissza kell tenni a filmre.
Ehhez egyszerűen importáljuk vissza az új bmp képet a Premiere-be, és tegyük rá a 2-es videó sávra. A nyers mozi ügye az A, vagy a B sávon van. Alapból a Premiere a képet több másodperces hosszban teszi be, de sebaj. Húzzuk össze egy kocka hosszúságúra a bmp-t. Használjuk a nagyító eszközt. És a képet helyezzük a régi kocka fölé. Itt adok egy tippet: Mikor a nyers képkockát kimentjük az elején, a bmp file nevének az időt és a kockaszámot adjuk meg. Tehát pl. 1_10_13_23.bmp, azaz 1 óra 10 perc 13 másodperc 23. kocka. Így könnyű lesz kitalálni, hogy vajon honnan is vettük ki a képet. ;o)

Jó alkotást!


Dragon(Feelingflash)